Spersonalizowanie telefonu komórkowego pod względem wyznawanej religii jest m.in. tym, na czym w skrócie polega religijny marketing mobilny. Charakteru religijnego nabrać może dzwonek telefonu, treść otrzymywanych SMS-ów oraz maili (jeśli użytkownik zapisze się na odpowiednią listę mailingową, może otrzymywać newsy dotyczące działalności Kościoła- duszpasterstwa, akcji humanitarnych, fragmenty Pisma Świętego i innych tekstów religijnych do kontemplacji).

Medialne poczynania Benedykta XVI można śledzić na Facebooku, czy Twitterze, ma on również swoją aplikację na iPhone’a- Pope2you/H20news. Od dobrych kilku lat, iPhone pozwala swoim użytkownikom obcować z Pismem Świętym w dowolnym czasie i miejscu za cenę kilku dolarów. Stąd też, nazwa „Jesus Phone” dla telefonu Apple. Marketing mobilny, w tym przypadku, nie zawodzi- aplikacje, takie, jak choćby Bible Xpress, Bible Verse, czy Bible2GO, bardzo prosto wyszukać w wyszukiwarce Google.

Warta uwagi jest również rola wykorzystania SMS-ów do komunikacji pomiędzy papieżem a młodymi katolikami podczas Światowych Dni Młodzieży w Sydney w 2008. Nowe technologie miały pełnić rolę platformy dla zbliżenia Głowy Kościoła Katolickiego z młodym pokoleniem wyznawców, dla którego życie bez telefonu komórkowego i Internetu jest już nie do wyobrażenia. Religijny marketing mobilny był możliwy dzięki partnerowi ŚDM- największej australijskiej firmie telekomunikacyjnej.

Ale to tylko nieliczne z mobilnych inicjatyw kościelnych. Jak poinformował w połowie 2012 roku portal Zyciezakonne.pl, z okazji dwustulecia urodzin księdza Bosko stworzono specjalną aplikację dla urządzeń bazujących na Androidzie, która pozwala pobrać ok. 1000 najpopularniejszych maksym Ks. Bosko. Aplikację w hiszpańskiej wersji językowej można ściągnąć ze strony www.donbosco2015.es, a także z Google Play. Jej dotychczasowa popularność sprawiła, że środowiska salezjańskie przygotowują jej nową wersję.

Także w Polsce nie brak niecodziennych inicjatyw z obszaru religijnego marketingu mobilnego. Jak pokazuje choćby przypadek jednej z podlubelskich parafii, wiele zależy od zaangażowania duchownych i ich zaufaniu do nowych technologii. Wikarzy, chcąc zgromadzić jak najliczniejszą grupę wiernych w czasie Drogi Krzyżowej, postanowili wysłać do nich SMS-a, który miałby zaintrygować i zaciekawić potencjalnych uczestników wydarzenia: „Egzekucja nastąpi w piątek o godzinie 16.30 w kościele w Milejowie.”Założony cel został przez księży osiągnięty.

Jednak, nie tylko Watykan zmaga się ze spadkiem liczby wiernych i ich mniejszej aktywności w praktykach obrzędowych. „Religia na komórkę” jako swoista forma marketingu mobilnego, nie ogranicza się do komunikacja z wiernymi via SMS. Wyznawcy Islamu, Buddyzmu i Judaizmu mają „swoje” modele telefonów z interfejsem dostosowanym do własnych, religijnych potrzeb. Przykładem takiej komórki jest na przykład żydowski „kosherphone”.