Marketing mobilny obiecuje niebo: wysoki współczynnik konwersji, kierowania i bogate profile konsumentów. Nic dziwnego, że sprzedawcy detaliczni, marki, agencje starają się podnosić swoje podejścia oparte na marketingu mobilnym. Z nowego raportu BI wynika, że statystyki dotyczące lokalizacyjnego rynku usług wskazują na znaczącą przewagę w tym zakresie – marketing mobilny zadziwia pozytywnie.

Marketing mobilny przez smartphone

Marketing mobilny przez smartphone

Jeżeli marka nie może utrzymać klienta, trzeba wydać 6-7 razy więcej by go zachować, według Fryderyka Reichheld z Bain & Company. Więc jak można utrzymać klientów na dłużej? Marketing mobilny to marketing skierowany do użytkownika przebywającego w dowolnym miejscu, a więc z pewnością pozwalający na cykliczne przypominanie klientowi o firmie.

Klienci, którzy utożsamiają się z marką za pośrednictwem wielu kanałów wykazują głębszą  lojalność niż tak zwani jednokanałowi klienci. Ci lojalni klienci to tacy, którzy będą adwokatami dla Twojej marki, będą o niej mówili, pisali, a przez to wspierali Twój biznes.

Smartfony są obecnie bardzo popularne, a ludzie, którzy korzystają z nich oczekują, że ich ulubione marki mieć strony zoptymalizowane do urządzeń mobilnych. Z mojego doświadczenia, szybkie spojrzenie na Google Analytics pokazuje, że nie jest rzadkością, aby zobaczyć 10-20% użytkowników uzyskujących dostęp do strony internetowej marki przy pomocy urządzeń przenośnych. Marketing mobilny i jego efektywność niewątpliwie wzrasta w bardzo szybkim tempie. Marki nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie użytkowników mobilnych

Ustalanie priorytetów działania wykorzystując marketing mobilny i skupianie się na trzech następujących obszarach w przenośnych aplikacjach, może promować lojalność klientów i pomoc firmom w zachowaniu większej ilości klientów.