Marketing Lifecycle oznacza marketing dotychczasowych klientów, w oparciu o stan relacji. Komunikacja z klientem, który jest nas „zagrożony” powinna być inna niż ta, która jest z naszym największym fanem. Marketing mobilny może być dobrym pomysłem na tą komunikację.

Oto sposoby na skuteczny marketing mobilny i sześć taktyk, które pomogą Ci pozostać w kontakcie ze swoimi klientami, aby wygenerować i utrzymać sympatię klienta.

1. Przypomnienia SMS – Wysyłanie SMS-ów do klientów może pomóc firmie – niech klienci wiedzą o specjalnej promocji, i że dajesz im możliwość uzyskania jeszcze więcej informacji o nowościach produktowych.

2. Ankiety – Potrzebujesz szybkich informacji zwrotnych od klientów? Wyślij im ankietę i niech reaguje natychmiast poprzez marketing mobilny w telefonie komórkowym. Oprócz korzyści poznania swoich klientów lepiej, poczują oni że ich zauważasz, że prosisz o ich opinie. To pomaga w budowaniu relacji i lojalności marki.

3. Loteria – Kto nie lubi dostawać czegoś za nic? Oferując swoim klientom szansę na wygranie czegoś wartościowego, będą podekscytowani i w swojej społeczności podzielą się tą historią.

4. Powiadomienia push – Marketing mobilny to również wysyłanie automatycznych, spersonalizowanych przypomnień klientowi wtedy, gdy są w pobliżu Twojej firmy, sklepu itp. Marketing mobilny korzysta tutaj z marketingu lokacyjnego opartego na technologii mobilnej, która poprzez smartfony może monitorować, gdzie znajduje się klient.

5. Integracji Społeczna –  Marketing mobilny przez telefon komórkowy może być łatwo zintegrowany z wszystkimi głównymi sieciami społecznymi, czyli tam, gdzie klienci mogą podzielić się swoimi  wspaniałymi doświadczeniami czy polecać coś przyjaciołom. Wykorzystaj ten rodzaj społecznego marketingu mobilnego.

6. Programy lojalnościowe i członkostwo – Daj swoim klientom cykliczną możliwość otrzymywania atrakcyjnych promocji, które zapewniają rzeczywistą wartość i sprawiają, że stają stałym klientem. Dodaj dodatkowe korzyści za polecenie znajomego lub przekazując swoje linki kampanii do swoich znajomych za pośrednictwem serwisów społecznościowych.

Marketing mobilny

Marketing mobilny

Marketing mobilny śledzi, jak ludzie reagują na wiadomości i ile wydają średnio. W ten sposób można łatwo określić swój ROI. Śledzenie szczegółowych informacji daje solidne dane demograficzne i nawet psychograficzne zrozumienia bazy klientów, która może pomóc dostosować swoje przyszłe kampanie. Marketing mobilny z pewnością będzie musiał zostać w nich wykorzystany.